Opis szkolenia
Grupa docelowa
Osoby, które planują organizację i prowadzenie kształcenia na odległość.
Cele szkolenia
Po ukończonym szkoleniu uczestnik będzie:
- znał podstawy prawne kształcenia na odległość
- potrafił przygotować nauczycieli do samokształcenia przez kursy online
- potrafił przygotować nauczycieli do kształcenia na odległość
- umiał przygotować nauczycieli i szkołę do korzystania z nauczania na odległość
- znał formalne wymagania kształcenia na odległość
- znał warunki techniczne kształcenia na odległość
- znał metodykę tworzenia oraz prowadzenia lekcji z elementami kształcenia na odległość
- umiał pracować z różnego typu materiałami multimedialnymi oraz interaktywnymi
- potrafił komponować własne zajęcia typu on-line
- umiał pracować w systemie na odległość
- potrafił tworzyć autorskie elementy zajęć na platformie e-learningowej
- potrafił komponować własną lekcję na platformie e-learningowej
Ramowy program szkolenia
Formy i metody zastosowane podczas warsztatów:
Szkolenie będzie prowadzone kooperatywnie (cooperative learning) co oznacza że, tylko niewielkie części szkolenia będą oparte o tradycyjne formy nauczania (wykład czy prezentacja). Do wiodących metod pracy z uczestnikami będą należeć metody aktywizujące, przede wszystkim:
1. Studium przypadku – w ramach którego uczestnicy szkolenia mają możliwość praktycznego zastosowania nabytej wiedzy, analizy sytuacji problemowych, sprawdzenia umiejętności w danej sytuacji problemowej oraz wymiany pomysłów. Wyodrębnione części szkolenia, przeznaczone na studia przypadku, będą realizowane metodą pracy w małych (3-4 osobowych) grupach, wspieranych poprzez indywidualne konsultacje z trenerem.
2. Warsztat – prowadzony aktywnymi metodami angażującymi wszystkich uczestników szkolenia, w ramach których wyodrębnione części realizowane będą metodą pracy w małych (3-4-osobowych) grupach wspieranych poprzez indywidualne konsultacje z trenerem. Warsztaty symulować będą realne sytuacje z jakimi spotkają się uczestnicy szkolenia w trakcie pracy zawodowej.
3. Ćwiczenia praktyczne – samodzielne lub grupowe rozstrzyganie problemów oraz wykonywanie zadań wskazanych przez trenera, symulujących realne zdarzenia z jakimi spotkają się uczestnicy szkolenia w trakcie swojej pracy zawodowej,
4. Dyskusja – w czasie których uczestnicy szkolenia wymieniają się wiedzą, pomysłami i uwagami na dany temat między sobą oraz z trenerem.
5. Szkolenie e-learning – multimedialny materiał dydaktyczny w formie asynchronicznej, zawierający interaktywne ćwiczenia oraz pre- i post testy. Dostępny z poziomu platformy e-learningowej udostępnionej na potrzeby szkolenia.
6. Praca samodzielna – samodzielne rozwiązywanie przez uczestników szkolenia zadań i/lub zagadnień i/lub problemów do przemyślenia w celu pogłębienia wiedzy, poszerzenia umiejętności oraz rozwoju umiejętności stosowania zalecanych metod.
7. Dyskusja moderowana – moderowana dyskusja uczestników szkolenia z trenerem w celu uzyskania podsumowań, konkluzji oraz porównania różnych doświadczeń uczestników szkolenia
Środki dydaktyczne:
- Prezentacja multimedialna
- Platforma e-learningowa Moodle
- Multimedialne materiały edukacyjne
- Wolne zasoby edukacyjne
- Komputer
- Tablet
- Tablica multimedialna
- Wersje demonstracyjne oprogramowania edukacyjnego
Warianty realizacji
Według indywidualnych ustaleń.
Wymagania wstępne
Brak wymagań wstępnych wobec uczestników.
Polecane szkolenia uzupełniające
Obecnie brak informacji.
You Might Also Like