Opis szkolenia

Grupa docelowa

Osoby mające tworzyć treści szkoleń e-learning. Szkolenie planowane jest w grupach nieprzekraczających 15 uczestników. 

Warunkiem zaliczenia szkolenia jest aktywne uczestnictwo w szkoleniu oraz wykonanie projektu końcowego.

Cele szkolenia

Przygotowanie uczestników do tworzenia treści szkoleń w formule on-line.

Program szkolenia został podzielony na dwie części:

Pierwsza część – część teoretyczna szkolenia dotyczy podstaw e-learningu. Zapoznania uczestników – redaktorów ze spektrum możliwości szkoleń e-learning w aspekcie procesów dydaktycznych.
Druga część – warsztat dotyczy umiejętności tworzenia treści materiałów e-learningowych.

Po ukończonym szkoleniu uczestnik będzie potrafił:

  • omówić cechy e-learningu
  • posługiwać się głównymi pojęciami w zakresie e-learningu
  • opisać standardy i specyfikacje e-learning
  • omówić podstawy budowania procesów blended learning
  • omówić główne cechy platform e-learningowych
  • klasyfikować typy multimedialnych treści szkoleniowych
  • omówić proces tworzenia szkoleń e-learningowych
  • wskazać bariery efektywnego wykorzystania mechanizmów e-learning
  • stworzyć program szkolenia e-learning
  • zastosować metodologię tworzenia scenariuszy e-szkoleń
  • określić potrzebę oraz formę stosowania elementów interaktywnych oraz multimedialnych w szkoleniach e-learning
  • wymienić mierniki efektywności e-learningu
  • ocenić efektywność szkolenia on-line

Ramowy program szkolenia

Szkolenie będzie prowadzone kooperatywnie  co oznacza że, tylko niewielkie części szkolenia będą oparte o tradycyjne formy nauczania (wykład czy prezentacja).

Do wiodących metod pracy z uczestnikami będą należeć metody aktywizujące, przede wszystkim:
1. studium przypadku - w ramach których uczestnicy szkolenia mają możliwość praktycznego zastosowania nabytej wiedzy, sprawdzenia umiejętności w danej sytuacji problemowej oraz wymiany pomysłów. Wyodrębnione części szkolenia, przeznaczone na studia przypadku, będą realizowane metodą pracy w małych (2 osobowych) grupach, wspieranych poprzez indywidualne konsultacje z trenerem,
2. warsztaty – prowadzone aktywnymi metodami angażującymi wszystkich uczestników szkolenia, w ramach których wyodrębnione część realizowane  będą  metodą pracy w małych( 3-4 osobowych) grupach wspieranych poprzez indywidualne konsultacje z trenerem. Warsztaty symulowały będą realne sytuacje z jakimi spotkają się uczestnicy szkolenia w trakcie pracy,
3. ćwiczenia praktyczne – samodzielne lub grupowe rozstrzyganie problemów oraz wykonywanie zadań wskazanych przez trenera, symulujących realne zdarzenia z jakimi spotkają się uczestnicy szkolenia w trakcie swojej pracy zawodowej,
4. dyskusja – w czasie których uczestnicy szkolenia wymieniają się wiedzą, pomysłami i uwagami na dany temat między sobą oraz z trenerem.

Warianty realizacji

3 dni – 24 godziny szkoleniowe

1 dzień - podstawy e-learningu
2 dni warsztat - opracowanie programu oraz scenariusza e-szkolenia na wybrany temat

Wymagania wstępne

Brak wymagań wstępnych wobec uczestników. 

Polecane szkolenia uzupełniające

Obecnie brak informacji.