Opis szkolenia
Szkolenie przeznaczone jest dla nauczycieli, którzy chcieliby zacząć wykorzystywać lub rozszerzyć wykorzystanie mobilnych technologii w swojej pracy dydaktycznej oraz własnej nauce.
Podczas zajęć przeprowadzona zostanie dyskusja nad pojęciem mobilności i co ono może oznaczać w kontekście współczesnej edukacji oraz kompetencji niezbędnych do funkcjonowania w gospodarce i społeczeństwie opartych na wiedzy. Podane zostaną przykłady mobilnych technologii, które można i warto wykorzystywać w dydaktyce. Nacisk zostanie położony nie tylko na urządzenia, aplikacje czy usługi umożliwiających naukę w dowolnym czasie, miejscu i formie, ale także na metodyki ich użycia m.in. w celu przygotowania uczniów i studentów do samodzielnego poszerzania wiedzy i umiejętności przez całe życie.
Grupa docelowa
Nauczyciele wszystkich przedmiotów i etapów edukacyjnych.
Cele szkolenia
Głównym celem szkolenia jest zainspirowanie nauczycieli do szerszego wykorzystania technologii, którymi dysponują zarówno sami, jak również ich uczniowie (nie tylko w szkole).
Dodatkowo, nauczyciele będą mieli okazję poznać dostępne współcześnie technologie i dowiedzieć się w jaki sposób mogliby je wykorzystać podczas pracy z młodzieżą. Dzięki temu będą mogli mieć większy wpływ na planowanie ewentualnych zakupów i inwestycji w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych w swojej szkole, umiejąc poprzeć swoje wybory konkretnymi pomysłami na ich zastosowanie w edukacji.
Ramowy program szkolenia
- Poznanie wachlarza możliwości zastosowań nowoczesnych, ale współcześnie dostępnych, technologii mobilnych w dydaktyce, w szczególności rozszerzających środowisko edukacyjne poza mury szkoły.
- Omówienie przykładów konkretnych urządzeń np. (komputerów, tabletów, czy telefonów) w nauczaniu różnych scenariuszach (1:n)/(1:1).
- Zademonstrowanie różnych usług działających w modelu chmury, służących m.in. do:
- przygotowywania dla uczniów i przez uczniów różnego typu materiałów multimedialnych,
- opracowywania interaktywnych prezentacji (z elementami quizów, testów, ankiet, zadań graficznych),
- wykorzystania (i tworzenia) materiałów "rozszerzonej rzeczywistości".
- Omówienie usług i programów umożliwiających rozszerzenie pracy indywidualnej, grupowej, a w szczególności projektowej uczniów.
- Omówienie planowania zająć z wykorzystaniem zasobów elektronicznych wykorzystujących różnorodne kanały komunikacji.
Warianty realizacji
Szkolenie może być realizowane w różnej formie w zależności od potrzeb zamawiającego oraz możliwości technicznych, dostępnych w miejscu szkolenia. Polecane warianty to:
- wykład z demonstracją zastosowań poszczególnych usług i urządzeń przez prowadzącego oraz z elementami warsztatów (w zależności od możliwości technicznych) - polecana jako szkolenie rady pedagogicznej,
- jednodniowe warsztaty z wykorzystaniem ustalonych aplikacji i usług (np. prowadzone dla rady pedagogicznej)
Szkolenie może zostać dostosowane co do wyboru przykładów w zależności od infrastruktury oraz urządzeń, którymi dysponuje zamawiający. Wybór może dotyczyć wykorzystywanych aplikacji np. w kontekście konkretnych urządzeń i działających na nim systemów operacyjnych (Windows, iOS, Android, Mac OS X), które pozostają w dyspozycji szkoły.
Uwaga: grupa szkoleniowa nie powinna być większa niż 16 osób. Większe grupy wymagają zaangażowania dodatkowego prowadzącego.
Wymagania wstępne
W przypadku zajęć w formie wykładu i demonstracji z elementami warsztatu - brak wymagań wstępnych wobec uczestników.
W przypadku zajęć warsztatowych - podstawowa umiejętności wybranymi urządzeniami (oraz systemem operacyjnym) wykorzystywanymi podczas zajęć (np. umiejętność uruchamiania i zamykania programów, czy korzystania z przeglądarki internetowej)
Polecane szkolenia uzupełniające
Obecnie brak informacji.