Opis szkolenia
„e-Redaktor” - Program Certyfikacyjny
Grupa docelowa
Redaktorzy różnych typów redakcji z uwzględnieniem specyfiki pracy poszczególnych redakcji specjalistycznych.
Szkolenie planowane jest w grupach 15 osobowych (uczestnicy w ramach jednaj grupy powinni reprezentować jedną redakcję). Warunkiem zaliczenia szkolenia jest aktywne uczestnictwo w szkoleniu oraz wykonanie projektu końcowego.
Cele szkolenia
Przygotowanie redaktorów do tworzenia treści podręczników elektronicznych.
Program szkolenia został podzielony na dwie części.
Pierwsza część – część teoretyczna szkolenia dotyczy podstaw e-learningu oraz dydaktyki medialnej. Zapoznania pracowników wydawnictw – redaktorów ze spektrum możliwości szkoleń e-learning, podręczników elektronicznych w kontekście procesów dydaktycznych prowadzonych na różnych poziomach edukacyjnych.
Druga część – warsztat dotyczy umiejętności tworzenia treści elektronicznych podręczników
Po ukończonym szkoleniu uczestnik będzie potrafił:
- omówić cechy e-learningu oraz dydaktyki medialnej
- posługiwać się głównymi pojęciami w zakresie e-learningu oraz dydaktyki medialnej
- opisać standardy i specyfikacje e-learning oraz dydaktyki medialnej
- omówić podstawy budowania procesów blended learning
- omówić główne cechy platform e-learningowych
- klasyfikować typy multimedialnych treści szkoleniowych
- omówić proces tworzenia podręczników elektronicznych
- wskazać bariery efektywnego wykorzystania mechanizmów dydaktyki medialnej
- stworzyć program podręcznika elektronicznego
- zastosować metodologię tworzenia scenariuszy podręczników elektronicznych
- określić potrzebę oraz formę stosowania elementów interaktywnych oraz multimedialnych w podręcznikach elektronicznych
- wymienić mierniki efektywności pracy z podręcznikiem elektronicznym
- ocenić efektywność pracy z e-podręcznikiem
Ramowy program szkolenia
Szkolenie będzie prowadzone kooperatywnie co oznacza że, tylko niewielkie części szkolenia będą oparte o tradycyjne formy nauczania (wykład czy prezentacja).
Do wiodących metod pracy z uczestnikami będą należeć metody aktywizujące, przede wszystkim:
1. studium przypadku - w ramach których uczestnicy szkolenia mają możliwość praktycznego zastosowania nabytej wiedzy, sprawdzenia umiejętności w danej sytuacji problemowej oraz wymiany pomysłów. Wyodrębnione części szkolenia, przeznaczone na studia przypadku, będą realizowane metodą pracy w małych (2 osobowych) grupach, wspieranych poprzez indywidualne konsultacje z trenerem,
2. warsztaty – prowadzone aktywnymi metodami angażującymi wszystkich uczestników szkolenia, w ramach których wyodrębnione część realizowane będą metodą pracy w małych (3-4 osobowych) grupach wspieranych poprzez indywidualne konsultacje z trenerem. Warsztaty symulowały będą realne sytuacje z jakimi spotkają się uczestnicy szkolenia w trakcie pracy,
3. ćwiczenia praktyczne – samodzielne lub grupowe rozstrzyganie problemów oraz wykonywanie zadań wskazanych przez trenera, symulujących realne zdarzenia z jakimi spotkają się uczestnicy szkolenia w trakcie swojej pracy zawodowej,
4. dyskusja – w czasie których uczestnicy szkolenia wymieniają się wiedzą, pomysłami i uwagami na dany temat między sobą oraz z trenerem.
Warianty realizacji
3 dni – 24 godziny szkoleniowe
2-3 tygodnie pracy samodzielnej ze wsparciem mentorskim
Wymagania wstępne
Brak wymagań wstępnych wobec uczestników.
Polecane szkolenia uzupełniające
Obecnie brak informacji.
You Might Also Like