Opis szkolenia
„e-Nauczyciel” - Program Certyfikacyjny
Grupa docelowa
- nauczyciele
- dyrektorzy szkół
- metodycy
- administratorzy szkolnych pracowni informatycznych
- pedagodzy
- psycholodzy
- osoby zainteresowane e-edukacją
Cele szkolenia
- zapoznanie nauczycieli z zakresem kompetencji e-nauczyciela w kontekście nauczania przedmiotowego
- metodyka nauczania z wykorzystaniem nowych technologii edukacyjnych w szkołach
- zapoznanie nauczycieli z technologią oraz narzędziami pracy e-nauczyciela (tablety, smartfony, oprogramowanie, aplikacje mobilne)
- zastosowanie metod, form, technik, narzędzi e-edukacji w formule lekcji tradycyjnej, lekcji online, lekcji w modelu blended learning
- metodyka wykorzystania nowych technologii edukacyjnych w kontekście prowadzenia innowacyjnych zajęć: WebQuesty, Metoda Projektów, Odwrócona Klasa, Grywalizacja etc.
- zapoznanie nauczycieli z zasadami ewaluacji oraz oceny e-nauczania
Pierwsza część – część teoretyczna szkolenia dotyczy podstaw kompetencji e-nauczyciela oraz dydaktyki medialnej. Zapoznania nauczycieli ze spektrum możliwości, metod, form pracy oraz narzędzi elektronicznych, sprzętu, oprogramowania w kontekście procesów dydaktycznych prowadzonych na różnych poziomach edukacyjnych.
Druga część – warsztat dotyczy umiejętności pracy z klasą z wykorzystaniem TIK w kontekście nauczania przedmiotu na odpowiednim etapie edukacyjnym.
Po ukończonym szkoleniu uczestnik będzie potrafił:
- omówić cechy e-nauczyciela oraz dydaktyki medialnej
- posługiwać się głównymi pojęciami w zakresie TIK oraz dydaktyki medialnej
- opisać standardy i specyfikacje TIK oraz dydaktyki medialnej
- omówić oraz zastosować podstawy budowania procesów dydaktycznych z wykorzystaniem TIK oraz dydaktyki medialnej
- klasyfikować typy multimedialnych zasobów edukacyjnych oraz narzędzi TIK wspomagających pracę nauczyciela
- omówić proces tworzenia scenariuszy lekcji z wykorzystaniem TIK
- wskazać bariery efektywnego wykorzystania mechanizmów dydaktyki medialnej
- stworzyć efektywny program zajęć dydaktycznych oparty o nowe technologie edukacyjne
- praktycznie zastosować metodologię prowadzenia zajęć z wykorzystaniem nowych technologii we własnej klasie
- określić cele, potrzeby oraz formę zajęć z TIK w tle
- wymienić mierniki efektywności pracy z uczniami na zajęciach z wykorzystaniem TIK
- ocenić efektywność pracy z uczniami na zajęciach z wykorzystaniem TIK
- zewalować jakość zajęć z elementami TIK
Ramowy program szkolenia
Szkolenie będzie prowadzone kooperatywnie co oznacza że, tylko niewielkie części szkolenia będą oparte o tradycyjne formy nauczania (wykład czy prezentacja).
Do wiodących metod pracy z uczestnikami będą należeć metody aktywizujące, przede wszystkim:
1. studium przypadku - w ramach których uczestnicy szkolenia mają możliwość praktycznego zastosowania nabytej wiedzy, sprawdzenia umiejętności w danej sytuacji problemowej oraz wymiany pomysłów. Wyodrębnione części szkolenia, przeznaczone na studia przypadku, będą realizowane metodą pracy w małych (2 osobowych) grupach, wspieranych poprzez indywidualne konsultacje z trenerem,
2. warsztaty – prowadzone aktywnymi metodami angażującymi wszystkich uczestników szkolenia, w ramach których wyodrębnione część realizowane będą metodą pracy w małych ( 3-4 osobowych) grupach wspieranych poprzez indywidualne konsultacje z trenerem. Warsztaty będą symulowały realne sytuacje z jakimi spotkają się uczestnicy szkolenia w trakcie pracy,
3. ćwiczenia praktyczne – samodzielne lub grupowe rozstrzyganie problemów oraz wykonywanie zadań wskazanych przez trenera, symulujących realne zdarzenia z jakimi spotkają się uczestnicy szkolenia w trakcie swojej pracy zawodowej,
4. dyskusja – w czasie których uczestnicy szkolenia wymieniają się wiedzą, pomysłami i uwagami na dany temat między sobą oraz z trenerem.
Warianty realizacji
3 dni – 24 godziny szkoleniowe
2-3 tygodnie pracy samodzielnej ze wsparciem mentorskim
Wymagania wstępne
Brak wymagań wstępnych wobec uczestników.
Polecane szkolenia uzupełniające
Obecnie brak informacji.
The Author
You Might Also Like
styczeń 23, 2017
Jestem nauczycielem m.in. fizyki w gimnazjum. Interesuje mnie szkolenie „e -Nauczyciel”. Gdzie i w jakim terminie odbędzie się to szkolenie, jakie zaświadczenie można otrzymać i jakie kompetencje „cyfrowe” zdobędzie nauczyciel do wykorzystania na lekcjach fizyki w gimnazjum?
marzec 17, 2017
Szkolenia odbywają się na zamówienie szkół we wspólnie uzgodnionym terminie. Jest to 8 godzinne szkolenie, które odbywa się dla min.10 nauczycieli.
Program szkolenia jest na stronie.
W razie pytań prosimy o kontakt.
Zespół Edukacja na NOWO.