Opis szkolenia
„e-Nauczyciel” - Program Certyfikacyjny
Grupa docelowa
- nauczyciele
- dyrektorzy szkół
- metodycy
- administratorzy szkolnych pracowni informatycznych
- pedagodzy
- psycholodzy
- osoby zainteresowane e-edukacją
Cele szkolenia
- zapoznanie nauczycieli z zakresem kompetencji e-nauczyciela w kontekście nauczania przedmiotowego
- metodyka nauczania z wykorzystaniem nowych technologii edukacyjnych w szkołach
- zapoznanie nauczycieli z technologią oraz narzędziami pracy e-nauczyciela (tablety, smartfony, oprogramowanie, aplikacje mobilne)
- zastosowanie metod, form, technik, narzędzi e-edukacji w formule lekcji tradycyjnej, lekcji online, lekcji w modelu blended learning
- metodyka wykorzystania nowych technologii edukacyjnych w kontekście prowadzenia innowacyjnych zajęć: WebQuesty, Metoda Projektów, Odwrócona Klasa, Grywalizacja etc.
- zapoznanie nauczycieli z zasadami ewaluacji oraz oceny e-nauczania
Pierwsza część – część teoretyczna szkolenia dotyczy podstaw kompetencji e-nauczyciela oraz dydaktyki medialnej. Zapoznania nauczycieli ze spektrum możliwości, metod, form pracy oraz narzędzi elektronicznych, sprzętu, oprogramowania w kontekście procesów dydaktycznych prowadzonych na różnych poziomach edukacyjnych.
Druga część – warsztat dotyczy umiejętności pracy z klasą z wykorzystaniem TIK w kontekście nauczania przedmiotu na odpowiednim etapie edukacyjnym.
Po ukończonym szkoleniu uczestnik będzie potrafił:
- omówić cechy e-nauczyciela oraz dydaktyki medialnej
- posługiwać się głównymi pojęciami w zakresie TIK oraz dydaktyki medialnej
- opisać standardy i specyfikacje TIK oraz dydaktyki medialnej
- omówić oraz zastosować podstawy budowania procesów dydaktycznych z wykorzystaniem TIK oraz dydaktyki medialnej
- klasyfikować typy multimedialnych zasobów edukacyjnych oraz narzędzi TIK wspomagających pracę nauczyciela
- omówić proces tworzenia scenariuszy lekcji z wykorzystaniem TIK
- wskazać bariery efektywnego wykorzystania mechanizmów dydaktyki medialnej
- stworzyć efektywny program zajęć dydaktycznych oparty o nowe technologie edukacyjne
- praktycznie zastosować metodologię prowadzenia zajęć z wykorzystaniem nowych technologii we własnej klasie
- określić cele, potrzeby oraz formę zajęć z TIK w tle
- wymienić mierniki efektywności pracy z uczniami na zajęciach z wykorzystaniem TIK
- ocenić efektywność pracy z uczniami na zajęciach z wykorzystaniem TIK
- zewalować jakość zajęć z elementami TIK
Ramowy program szkolenia
Szkolenie będzie prowadzone kooperatywnie co oznacza że, tylko niewielkie części szkolenia będą oparte o tradycyjne formy nauczania (wykład czy prezentacja).
Do wiodących metod pracy z uczestnikami będą należeć metody aktywizujące, przede wszystkim:
1. studium przypadku - w ramach których uczestnicy szkolenia mają możliwość praktycznego zastosowania nabytej wiedzy, sprawdzenia umiejętności w danej sytuacji problemowej oraz wymiany pomysłów. Wyodrębnione części szkolenia, przeznaczone na studia przypadku, będą realizowane metodą pracy w małych (2 osobowych) grupach, wspieranych poprzez indywidualne konsultacje z trenerem,
2. warsztaty – prowadzone aktywnymi metodami angażującymi wszystkich uczestników szkolenia, w ramach których wyodrębnione część realizowane będą metodą pracy w małych ( 3-4 osobowych) grupach wspieranych poprzez indywidualne konsultacje z trenerem. Warsztaty będą symulowały realne sytuacje z jakimi spotkają się uczestnicy szkolenia w trakcie pracy,
3. ćwiczenia praktyczne – samodzielne lub grupowe rozstrzyganie problemów oraz wykonywanie zadań wskazanych przez trenera, symulujących realne zdarzenia z jakimi spotkają się uczestnicy szkolenia w trakcie swojej pracy zawodowej,
4. dyskusja – w czasie których uczestnicy szkolenia wymieniają się wiedzą, pomysłami i uwagami na dany temat między sobą oraz z trenerem.
Warianty realizacji
3 dni – 24 godziny szkoleniowe
2-3 tygodnie pracy samodzielnej ze wsparciem mentorskim
Wymagania wstępne
Brak wymagań wstępnych wobec uczestników.
Polecane szkolenia uzupełniające
Obecnie brak informacji.
The Author
You Might Also Like