Edukacja na NOWO to konsorcjum składające się z partnerów o różnorodnych kompetencjach i profilach działalności
- Uniwersytet Warszawski (Wydział Pedagogiczny) od lat lider w kształceniu nauczycieli
- Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie (OEIIZK) – publiczna placówka doskonalenia nauczycieli wyspecjalizowanej w wykorzystaniu technologii informacyjno-komunikacyjnej w edukacji
- Poznańskie Centrum Superkomputerowo – Sieciowego Afiliowanego przy Instytucie Chemii Bioorganicznej Polskiej Akademii Nauk najbardziej profesjonalna placówka z dziedziny nowoczesnych technologii w Polsce
- Centrum Fizyki Teoretycznej Polskiej Akademii Nauk, wiodąca polska placówka naukowa znana również z innowacyjnych projektów związanych z popularyzacją nauki i edukacją, takich jak Centrum Nauki Kopernik, portal Hands-On Universe czy KhanAcademy w języku polskim
- Stowarzyszenie „Rodzice w Edukacji” reprezentujące rodziców zainteresowanych nowoczesną i wysokiej jakości edukacją swoich dzieci, organizacji aktywnie pracującej w strukturach Europejskiego Stowarzyszeniu Rodziców (European Parents Association)
- Fundacja „Edukacja Przyszłości” organizacja stworzona przez rodziców ze środowisk nauki, biznesu i edukacji, której celem jest udostępnienie dla uczniów polskiej wersji portalu Khan Academy oraz zbudowanie wolnych, nowoczesnych, zgodnych z trendami światowymi zasobów edukacyjnych
- Firma INTEL, która jest światowym liderem w dziedzinie krzemowej innowacji, opracowuje technologie, produkty i inicjatywy, które ulepszają ludzką pracę i życie. To największy na świecie producent układów scalonych oraz twórca mikroprocesorów. Misją firmy jest tworzenie technologii, które zmieniają świat, co pozwala przesuwać granice innowacji oraz utrzymywać pozycję lidera w technologii półprzewodnikowej oraz w produkcji procesorów wykorzystywanych w komputerach
Budowanie społeczeństwa opartego na wiedzy, przygotowanego do dynamicznie zmieniających się warunków życia, otwartego na nieznane w pełni wyzwania cywilizacyjne przyszłości i mającego ciągły dostęp do informacji wymaga nowoczesnej edukacji na miarę XXI wieku. Współczesna wiedza psychologiczna, pedagogiczna czy neurobiologiczna wskazuje kierunki niezbędnych zmian w sposobach kształcenia dzieci i młodzieży oraz skłania do refleksji, że szkołę trzeba wymyślić na nowo.
Powołanie konsorcjum składającego się z partnerów o tak różnorodnych kompetencjach i profilach działalności pozwoli na wszechstronną analizę wyzwania, jakim jest zmiana modelu edukacji i ukształtowanie nowatorskiego modelu w oparciu o różnorodne czynniki, takie jak analiza tendencji rozwojowych branży informatycznej i technologii, które mogą okazać się najbardziej odpowiadającymi potrzebom nowej edukacji, wieloczynnikowe modele i nowatorskie teorie psychologiczne, pedagogiczne i neurobiologiczne, niezbędne kompetencje nauczyciela w ocenie rodzica czy różnorodne teorie motywacji i nowe metody nauczania. Ponadto, pozwoli na zdobycie ekspertyzy z zakresu kreowania otwartych zasobów cyfrowych.
W ramach partnerstwa Edukacja na NOWO:
- Budujemy politykę jakości kształcenia nauczycieli w zakresie e- edukacji.
- Statutowo działamy na rzecz cyfryzacji polskich szkół oraz dostępu do Internetu. Wspólnie z instytucjami edukacyjnymi budujemy strategie cyfryzacji: szkoły, uczelnie, NGO-sy.
- Prowadzimy projekty badawczo-rozwojowe w zakresie e-edukacji w trzech trybach:
→ badania indywidualne Fundacji
→ badania we współpracy z biznesem, lub prowadzone na zlecenie biznesu np. koncepcje testy produktów, opracowywanie know-how
→ badania we współpracy lub na zlecenie jednostek samorządowych - Szkolimy w zakresie szeroko pojętych e-kompetencji, szczególnie: e-nauczyciel, e- redaktor, wdrażanie technologii mobilnych, tabletów, oprogramowania, aplikacji.
- W centrum stawiamy ucznia i pracujemy na rzecz zmiany postrzegania szkoły i edukacji.
- Postrzegamy szkołę jako środowisko edukacyjne w którym na rzecz jakości edukacji współpracują uczniowie, nauczyciele, rodzice oraz kadra zarządzająca.
- Rozumiemy współczesnego ucznia, jego sposób postrzegania świata, różnorodne style uczenia się, komunikację, wartości, a także kompetencje zwłaszcza społeczne, które zdecydują w przyszłości o jego sukcesie zawodowym. Realizujemy programy rozwojowe, które odpowiadają wymienionym potrzebom.
- Realizujemy projekty łączące edukację tradycyjną z elektroniczną.
- Organizujemy konferencje, warsztaty, wydarzenia edukacyjne, odpowiadające potrzebom współczesnego ucznia.
- Kształtujemy nowe trendy edukacyjne.
- Przenosimy na nasz grunt światowe rozwiązania w zakresie e-edukacji.