Matematyka to nauka nie o rachowaniu, lecz o strukturach i prawidłowościach
Gry dydaktyczne są doskonałą okazją do wspólnego uprawiania matematyki, na każdym poziomie edukacji i przez wszystkich! Dzięki umiejętnemu stosowaniu gier, dzieci będą uczyć się rzeczy ważnych dla matematyki i dla siebie i będą to zawdzięczać własnej aktywności, sukcesywnie rosnącej wierze w swoje siły i możliwości oraz rosnącej motywacji do uczenia się.
Książka „Gry matematyczne, część 2” jest adresowana przede wszystkim do nauczycieli i rodziców uczniów klas 1–3 i starszych klas szkoły podstawowej. Będzie ona niezastąpionym narzędziem pracy terapeutów, a także przyda się w zajęciach świetlicowych.
W książce jest opisane kilkadziesiąt gier pogrupowanych zgodnie z wykorzystywanymi w nich pomocami – są tu zatem gry z użyciem dziesięciościennej kostki, gry na planszy stu liczb, gry strategiczne i inne. W książce pokazuje, że gry można tworzyć także samodzielnie albo modyfikować je aby lepiej spełniały nasze oczekiwania. Czytelnik znajdzie tu praktyczne wskazówki, o czym warto pamiętać, gdy stosuje się w pracy gry dydaktyczne.