Opis szkolenia
Grupa docelowa
Osoby mające tworzyć treści szkoleń e-learning. Szkolenie planowane jest w grupach nieprzekraczających 15 uczestników.
Warunkiem zaliczenia szkolenia jest aktywne uczestnictwo w szkoleniu oraz wykonanie projektu końcowego.
Cele szkolenia
Przygotowanie uczestników do tworzenia treści szkoleń w formule on-line.
Program szkolenia został podzielony na dwie części:
Pierwsza część – część teoretyczna szkolenia dotyczy podstaw e-learningu. Zapoznania uczestników – redaktorów ze spektrum możliwości szkoleń e-learning w aspekcie procesów dydaktycznych.
Druga część – warsztat dotyczy umiejętności tworzenia treści materiałów e-learningowych.
Po ukończonym szkoleniu uczestnik będzie potrafił:
- omówić cechy e-learningu
- posługiwać się głównymi pojęciami w zakresie e-learningu
- opisać standardy i specyfikacje e-learning
- omówić podstawy budowania procesów blended learning
- omówić główne cechy platform e-learningowych
- klasyfikować typy multimedialnych treści szkoleniowych
- omówić proces tworzenia szkoleń e-learningowych
- wskazać bariery efektywnego wykorzystania mechanizmów e-learning
- stworzyć program szkolenia e-learning
- zastosować metodologię tworzenia scenariuszy e-szkoleń
- określić potrzebę oraz formę stosowania elementów interaktywnych oraz multimedialnych w szkoleniach e-learning
- wymienić mierniki efektywności e-learningu
- ocenić efektywność szkolenia on-line
Ramowy program szkolenia
Szkolenie będzie prowadzone kooperatywnie co oznacza że, tylko niewielkie części szkolenia będą oparte o tradycyjne formy nauczania (wykład czy prezentacja).
Do wiodących metod pracy z uczestnikami będą należeć metody aktywizujące, przede wszystkim:
1. studium przypadku - w ramach których uczestnicy szkolenia mają możliwość praktycznego zastosowania nabytej wiedzy, sprawdzenia umiejętności w danej sytuacji problemowej oraz wymiany pomysłów. Wyodrębnione części szkolenia, przeznaczone na studia przypadku, będą realizowane metodą pracy w małych (2 osobowych) grupach, wspieranych poprzez indywidualne konsultacje z trenerem,
2. warsztaty – prowadzone aktywnymi metodami angażującymi wszystkich uczestników szkolenia, w ramach których wyodrębnione część realizowane będą metodą pracy w małych( 3-4 osobowych) grupach wspieranych poprzez indywidualne konsultacje z trenerem. Warsztaty symulowały będą realne sytuacje z jakimi spotkają się uczestnicy szkolenia w trakcie pracy,
3. ćwiczenia praktyczne – samodzielne lub grupowe rozstrzyganie problemów oraz wykonywanie zadań wskazanych przez trenera, symulujących realne zdarzenia z jakimi spotkają się uczestnicy szkolenia w trakcie swojej pracy zawodowej,
4. dyskusja – w czasie których uczestnicy szkolenia wymieniają się wiedzą, pomysłami i uwagami na dany temat między sobą oraz z trenerem.
Warianty realizacji
3 dni – 24 godziny szkoleniowe
1 dzień - podstawy e-learningu
2 dni warsztat - opracowanie programu oraz scenariusza e-szkolenia na wybrany temat
Wymagania wstępne
Brak wymagań wstępnych wobec uczestników.
Polecane szkolenia uzupełniające
Obecnie brak informacji.
The Author
You Might Also Like
Wrzesień 20, 2017
Szanowni Państwo,
Jestem zainteresowana odbyciem szkolenia w temacie „Szkolenie: Opracowywanie treści szkoleń e-learning”
Poprosze o kontakt w sprawie szczegółów.
Pozdrawiam,
Sandra